{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.325 visninger | Oprettet:

Snydt {{forumTopicSubject}}

Bare en advarsel

mit tidligere indlæg blev slettet p.g.a. navn nævnelse af en svindler.

Hans fremgangs måde var at vise en bankoverførelse af købet af min mc og dum og naiv som jeg var overlod jeg mc og reg attest til manden, problemet var bare jeg aldrig har fået mine penge og bare står tilbage med et stort skilt over mit hoved (DUM).

Så overlad aldrig noget til nogen der skal købe det du har til salg uden penge, uanset hvormeget de tilbyder eller hvor flinke og rare de er

mvh Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt
  • #1   13. mar 2012 Det var en herinde fra og indlæg blev simpelthen slettet? Du har vel politianmeldt det siden du ved hvem det er..

• #2   13. mar 2012 jada

men politiet var sådanne set ligeglade men anmeldelsen modtog de dog

har osse været i retten og fået rettens ord for personen skylder mig penge (48000kr)

henrik

• #3   13. mar 2012 godt det endte lykkeligt.

• #4   13. mar 2012 det er vel ikke endt lykkeligt før de 48000 kr står på rette konto igen...

• #5   13. mar 2012 men har ikke fået pengene efter snart 4 år så endte lykkeligt nej ikke endnu

henrik

• #6   13. mar 2012 Lykkeligt ????
    Hmmm.....Henrik har ikke fået sine penge og han får det nok heller aldrig. Den slags typer skylder alle vegne og er glatte som ål. Det er vist som at vinde i lotto, hvis det lykkes at kratte noget ind der.
    Henrik har en dom for, at manden skylder ham pengene, men der er lang vej endnu før noget kan siges at blive lykkeligt.
    :O/

• #7   13. mar 2012 troede bare han havde fået dem, nu hvor han havde rettens ord på det.

Så undskyld smiley

• #8   13. mar 2012 fuking spasser.

• #10   13. mar 2012 jeg tager kun mod kontant fremover det er helt sikkert ikke noget med bank check eller overførelse på stedet for alt kan stoppes plus det er ikke sikkert man lige kan ringe til banken

• #12   13. mar 2012 præcis ingen selvtægt

henrik

• #13   13. mar 2012 Men man kan jo lave en kaffeklub med vennerne og så gøre det til fast kotume, at hver den første søndag i måneden tog man på kaffebesøg. Lavede lidt pr foran hans bopæl, hvor man gjorde opmærksom over for de forbipasserende og naboer, hvilken person der boede her...... med kaffe og kage.
    Omend så for hyggens skyld og for at bevare den gode relation til skyldneren, så man ikke blev glemt.
    ;O)

• #14   13. mar 2012 har næsten prøvet noget i samme stil.. smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=148470

• #15   13. mar 2012 til nicky

havde jeg bare gjort det samme
    altså afvist ham

henrik

• #16   13. mar 2012 Woop - det sku da fint han ikke må prøve hans maskine med et midlertidig kørekort uden nogen form for billede id? Om så han har taget bussen fra skagen er da hans eget problem!!!!! Havde sku gjort det samme!!!!

Hvis han vitterligt ville ha købt MC havde han vel også medbragt penge til den??? Ellers kan han jo ikke købe den?

• #17   13. mar 2012 Ja Nicky, hva sker der lige for dig sådan at afvise en mand KUN fordi at han er 19år gammel, at han ikke havde billede id eller gyldigt kørekort er sgu da ligemeget lol..

• #18   13. mar 2012 Vil man købe MC eller vil man købe MC ikke??

Man kan da i det mindste ha noget ID med så...... Jøsses....

Hvor mange bil forhandler tror du at de ville lade folk prøvekøre deres biler uden at ha set et gyldigt kørekort eller ID????

• #19   13. mar 2012 Overvejet at tage hen til stodderen og hente din ejendom?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #20   13. mar 2012 Den har han da for længst solgt til en anden.

Og nej, kom der en gut på 19 år og ville købe min MC så fik han ikke nogen prøvetur på den, jeg vil jo også få en bøde fordi jeg havde lånt den ud til en uden gyldig førerbevis.

Var det mig der var blevet snydt på den måde havde jeg meldt den stjålet, for sådan set det som den er, så vil han få problemer med at få den afsat til andre og få den omregistret.

• #21   13. mar 2012 Sælg gælden 48000 kr + renter og omkostningerne til en Rocker, det er jo ikke selvtægt smiley

• #22   13. mar 2012 Se. Kjeld er inde på noget der virker.........gør det.

Men husk at forny dommen, der er nogle nye regler omkring forældelse af gæld, og det ville da være surt at se dit krav blive forældet dagen før svinet arver en bunke penge.

• #23   13. mar 2012 Woop

Ved alle de forhandlere jeg har købt og prøvet mc/biler har jeg som minimum skulle vise mit kørtekort eller andet ID.. Men hvad kan du selvfølgelig vide om det : / Ret typisk du igen gør dig klog på noget, som du ikke aner en skid om

• #25   13. mar 2012 Johnson herindefra død?

• #26   13. mar 2012 Woop

Har du overhovedet prøvet det? Du prøver meget - tror og er nok - tsk tsk. Forhandleren må ikke lade dig prøvekøre noget som helst uden et gyldigt kørekort.. Dermed kan din kammerat heller ikk vise kørekort, hvis det er dig som kører. Johnni fik hans kørtkort sidste sommer, så bland nu ham uden om..

• #27   13. mar 2012 Prøver meget = bruger meget

• #28   13. mar 2012 Urbanviking ja det er knap 14 dage siden.
    http://bilgalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=887407

• #29   13. mar 2012 .. sgu sørgeligt , trist og dumt at ende tingene på den måde

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#30   13. mar 2012 undre mig over dit første indlæg blev slettet.
    Med mindre der er nedlagt navneforbud af retten skulle det da ikke være forbudt.

Men kan selvfølgelig være han er ven med en af dem ved musikken på bazoom smiley

• #31   13. mar 2012 Hej det var adm der sagde jeg overtrådte reglerne da man ikke må "hænge" folk ud ved navn herinde

Ja jeg ved godt jeg har dummet mig mega meget det kan være personen snart kommer til fornuft

Jeg har fået en pb fra ham. Det er 1gang i 3år jeg hører noget fra personen og igen lover personen at denne vil komme med pengene snarest..,,,,

Henrik

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #32   13. mar 2012 Det kan også være at reglerne for siden bare blev håndhævet?

I dem står der jo sådan set at det ikke er tilladt at hænge andre mennesker ud.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#33   13. mar 2012 Når man hænger andre ud, er det så ikke hvis man bare selv har en opfattelse af et forløb, lidt som injurier,

f.eks jeg er sur på A fordi han er et ret dumt svin, der har ikke serviceret min MC som aftalt og der ud over tog han alt for høj pris.
    Dette vil jeg kalde at hænge en person ud, sagen er kun hørt fra en side af.

Hvis der ligger en retsafgørelse på at forholdene er sådan, og manden har ret, kan det vel ikke kaldes at hænge nogen ud, for i det tilfælde er der rigtig mange af de danske medier der hver dag gør det.

• #34   13. mar 2012 Jeg havde bare ikke læst reglerne derfor har jeg oprettet den igen uden navn

• #35   13. mar 2012 Kenneth H prøv at læse reglerne igennem, så skal du nok se hvor det gik galt.

1.4 Grimt sprog, udhængning m.v.
    Indlæg eller kommentarer der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke og vil blive slettet omgående og der sendes en officiel advarsel. Sker det igen vil din brugerkonto blive sat i karantæne og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket. I særlige grove tilfælde forbeholder MotorcykelGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.

Ligeledes gælder at personer der kritiseres udenfor siden ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke.

Hvis et indlæg ikke bliver slettet, kontakt da en hjælpe-administrator via linket "Hjælpe-admins" øverst på siden.

Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#36   13. mar 2012 Brian

Har jeg da gjort, min opfattelse af at hænge nogen ud er bare når sagen kun er hørt fra en side af.
    I tilfælde af det har været i retten, så er sandsynligheden for at modparten også er blevet hørt jo ret stor.

• #37   13. mar 2012 Jeg har fuld sympati for Henrik C´s situation, men der er ingen vej uden om reglen her.

Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#38   13. mar 2012 Men nu tæller din opfattelse ikke så meget som reglerne gør...

• #39   20. mar 2012 sjovt nok kontaktede oersonen, som har snydt mig, herinde for 1 ugen siden og sagde endnu engang at han ville betale (efter 4år) men har ikke hørt fra ham siden sjovt nok. så pas på derude ikke udlever noget til nogen uden cool cash

henrik

• #40   20. mar 2012 Send dog manden et anbefalet brev om at din tålmodighed er slut, og at dit tilgodehavende bliver overgivet til et privat inkasso firma hvis han ikke begynder at betale inden 8 dg.

Du kan jo evt. prøve at udlove en pænt beløb i dusør herinde, hvis nogen skulle være interesseret i lidt inkasso forretning.

• #41   11. apr 2012 Vi har fået en ny fugl, der breder sig rigtig meget i vores natur lige nu..

Platuglen (Cena noctuarum)..

Den er meget svær at få øje på, da den konstant ændrer opholdssted. Derimod kan dens sang tit høres - en meget velbehagelig og lokkende sang, der hele tiden tilpasses tilhøreren.
    Platuglen tilhører den gruppe dyr, vi betegner som "snyltere". Den er helt afhængig af udnyttelsen af andre - men meget typisk for platuglen, tror den ikke, den gør noget galt. Tværtimod synes den det er dens "ofre", der er både dumme og naive.
    Sådan er det imidlertid ikke - for platuglen har en meget kort hukommelse, og kan slet ikke huske den "sang", den den lige har sunget..
    Og slet ikke hvem, den sang den for..

Den meget unge platugle holder især til omkring skoler, børnehaver og andre steder børn færdes. Her øver den sig på sit voksenliv ved at platte og snyde børn for slik og is..
    Som voksen hører vi især platuglen på kræmmermarkeder, gågader i større byer og turistområder. Mere betænkeligt er en stadig større udbredelse på Internettet, hvor platuglen virkelig kan praktisere sin skønsang - og vigtigst af alt - forblive "uset"..

Er man så heldig at få øje på - eller fange - en platugle, er det især dens store fødder, man undres over. Det er nu ikke så sært, da platuglen meget nødig flyver eller bevæger sig i områder, hvor den risikere at være synlig.
    Derimod løber den med stor fart gennem krat og grøfter til det næste skjul - hvorfra den omgående begynder at synge sine sange...

Ikke noget med denne tråd at gøre - kun et ønske om en go´, varm og lang sommer til jer alle - også

• #42   20. jul 2012 hmmm stadigvæk ikke hørt fra allan selvom han har skrevet til mig har han ikke svaret i 2mdr på mine beskeder da han ikke har adgang til pc altid siger........

Dem der kender allan kan i ikke rykke ham for at skaffe mig mine penge?

mvh

henrik

• #43   25. jul 2012 der var en del der kendte ham kan i ikke kontakte ham og siger "så er det nu"

• #44   25. jul 2012 Henrik C, jeg har fuld sympati for det der er sket, og det virker som om at den forkerte bliver beskyttet herinde??? er det bare mig der føler dette??? Det er da total nedtur at man ikke kan stole på folk herinde uden at man selv bliver låst fast i hat og briller og får flere "tæsk" efter at man allerede ligger ned:( Jeg har restaurant med alle typer gæster og da vores dankort maskine gik ned i en uge, havde jeg over 200 regninger hængende på væggen, ALLE betalte!

Til MCG admin: i må finde en løsning på at beskytte de folk herinde som mener alvor og ikke de plat ugler som ødelægger et fedt forum og godtroende mennesker som er fundament for jeres eksistens!!

god sommer alle til alle i super fede mennesker herinde:)
    (til platugler: få et liv og nyd glæden i medmenskelighed)

mvh

• #45   14. aug 2012 jeg bliver ved at poste herinde indtil jeg hører fra Allan igen, der må være nogen der kender ham (se billed) som kan sige til ham jeg venter på

• #46   20. aug 2012 ugens opdatering stadigvæk intet svar fra Allan til fok der er nysgerrige så tjeck min profil for billed

• #47   20. aug 2012 Hvorfor er det du ikke sender ham til inkasso ? Lige pludselig er gælden forældet, og så kan du slet ikke gøre ham noget.

• #48   22. aug 2012 den bliver ikke for gammel, den bliver fornyet hver 6 mdr, tilgengæld har jeg har snakket med allan i dag og han siger at vi skal mødes/snakkes ved den 1. Han siger han har forandret sig og ikke snyder folk mere........... så nu må vi se

• #49   22. aug 2012 den første måned i... år 2051 måske , tvivler på sådanne folk nogensinde ændrer sig

• #51   23. aug 2012 urbanviking :man kan jo håbe på det bedste men du har nok desværre ret

hvasså Jonh P er du træt?

• #52   7. sep 2012 denne uges opdatering

telefonisk kontakt med Allan som lover bod og bedring, hann virkede helt oprigtig ked af det da jeg snakkede med ham og han var ked af det han har gjort......... han lovede at vende tilbage, men hov det er ikke sket, det eneste der er kommet fra ham er dårlige undskyldninger så er han tilbage hvor han startede...... jeg har tilbudt ham afdrags ordning men det har valgt ikke at svare på, når jeg ringer til ham tager han ikke tlf...............

Nå det var denne uges opdatering kan i have en god weekend :o)

• #53   7. sep 2012 hader når jeg har ret i nogle tilfælde smiley

• #54   7. sep 2012 Tror det eneste du kan regne med han var oprigtigt ked af, var at han tog den telefon da du ringede første gange >.<'

• #55   7. sep 2012 tror jeg havde taget et par kammerater og en stor bil... og så skulle vi på shoppetur i hans hjem..:-)

• #56   7. sep 2012 husk at "forny" gælden, der er kommet nye regler så den gamle på så vidt jeg husker 20 år for en gæld afgjort ved retten er forkortet!
    Ork jeg har også en ung 2. G'er der skylder mig i omegnen af kr25000 efter hærværk, vold, dom, dom, trusselssag og fogedsag.

• #57   17. sep 2012 Så er der endnu en opdatering. Nu har Allan's søn været på sakdestuen, Allan selv har været til jobsamtale......... så der har ikke været tid til at finde ud af noget har forslået en afdragsordning på 5000 om måneden i 6 mdr og det kan han heller ikke finde ud af at svare på

• #59   17. sep 2012 Stemmer stadig for at du tager hen til tossen og henter din ejendom, eller noget af tilsvarende værdi. lovligt? sikkert ikke, retfærdigt? helt bestemt

• #61   17. sep 2012 Har han stadig mc´en eller har han solgt den videre ?

• #62   18. sep 2012 mc'en blev solgt videre efter 2 dage til en som så solgte den videre som så solgte den videre o.s.v. o.s.v.

• #64   18. sep 2012 Jeg ville da godtnok ALDRIG sælge en mc på den måde.

Da jeg købte mc. overførte jeg pengene. og da han havde fået dem, skrev han og så kunne jeg hente cyklen hos ham. ..Det samme har mine forældre oplevet i deres virksomhed hvor en påstod han havde overført for mange penge ved at skrive et nul for meget. ...men det ville de da først kigge på når det havde fået pengene.

Min ven købte en facebookside ved at vise en falsk overførsel før ejeren havde pengene. Han slettede hende som admin da hun straks gav ham rettighederne. . lidt grovt, men ja man skal jo ikke give noget før man er sikker i at få hvad man har ret til!

..Men det er nu surt for dig..

• #65   18. sep 2012 att: Hans Henrik

hvis dether keder dig så hop videre og lad være med at komme med dumme kommentar (det er jo ikke første gang du er kommet med en ligegyldig kommentar )

att Alexander P

ja det er surt for mig og denne tråd er osse kun lavet for at advare mod den slags svindel :o)

• #67   18. sep 2012 Har du undersøgt hvem der ejer den i dag, evt. sporet den via reg. nr. eller stelnummer ?
    Når der er restgæld i et køretøj, er det den nuværende ejer der hæfter for den.

• #68   18. sep 2012 Alexander : heldigt at du handlede med en der var mere ærlig end din ven ! han kunne i princippet havde beholdt din overførsel og sin mc !
    Ole : restgæld har jo intet med manglende betaling at gøre.
    Henrik : forstår godt du er træt af fjolset .

• #69   18. sep 2012 ja det kan du selvfølgelig have ret i... den har jeg ikke tænkt over.. Der må man så vurdere personen.

I mit tilfælde snakkede jeg med ejeren i ca. 3-4 min. og så gav en mig bare nøglerne uden at se om jeg havde pengene eller kørekort. smiley

• #70   18. sep 2012 alle mine er foregået kontant.. Og så længe det er privat handel vil det altid foregå sådan..

Syntes det er pisse surt at man som i dette tilfælde har lidt tiltro til sine medmennesker og så bliver taget så hårdt bag i...

• #71   18. sep 2012 Alexander/Nick : ja nemlig man skal kunne stole på en mand/kvindes ord ! så Alexander sig til din ven han er en svindler og at han må få betalt hvad han skylder,

• #72   18. sep 2012 michael b b ......... Med lidt kreativ ordleg kan manglende betaling jo let laves om til restgæld.

• #73   18. sep 2012 #ole l

Så er det jo bare en ny uskyldig person der bliver taget i røven?

• #74   18. sep 2012 Det er en kold og kynisk verden vi lever i smiley

• #75   19. sep 2012 hej Ole hvordan det?? Kan man lave restgæld i et køretøj som er solgt?

• #76   19. sep 2012 48.000.. og du har rettens ord for at han skylder dig penge... (eller måske endda den pågældende MC).

Hvorfor i al verden har kører du så ikke sagen via en advokat eller inkassofirma? ..om ikke andet så kan du da måske for lidt ud af det.

Rent ud sagt.. FÅ FINGEREN UD RØVEN OG GØR NOGET eller accepter at pengene er tabt...

.. og glem alt om personlig kontakt med "køber" det har ikke hjulpet i 4 år, tror du så at det pludselig bliver bedre?? Nej, det gør det sgu ikke..

• #77   19. sep 2012 hej thore

har haft kontakt til 3 forskellige private/lovlige incassofirmaer,problemet er bare at de ikke kan "love" at der er penge at hente hos = spild af penge og tid

mvh Henrik

• #79   19. sep 2012 Jeg har lige solgt min Honda i Frederiksværk. Frygtede lidt at køber var ham. Og hvad man så skulle gøre, gemme nøglen eller hvad. Så tak for advarslen.
    Men Nej. En rigtig flink fyr med pengene i kontanter, så blev der handlet.Jeg føler virklig med dig!

• #80   19. sep 2012 henrik c ........Nu må du snart have fundet ud af at den pæne måde med at skrive og ringe ikke har givet resultat. Så at omformulere et par ord hjælper ikke i det her tilfælde.
    Ring til den nye ejer og fortæl ham at der er restgæld i mc´en og at han hænger på gælden, hvis han ikke kan få platuglen til at betale. Så er der pludselig 2 efter ham og så kan det jo være at han fatter sagens alvor.

• #81   19. sep 2012 #ole l

Jeg fatter ikke en meter af hvorfor du vil blande endnu en udskyld person ind i det her.. Hvorfor skal den nye ejer nu til at hæftes for noget han intet har at gøre med??

Dette er jo kun en sag mellem Henrik og platuglen..

• #82   19. sep 2012 men jeg kan ikke finde den nye ejer det eneste jeg ahr er sidste synsdato for 2 år siden hos aplus bilsyn i 6920 videbæk

• #83   19. sep 2012 Nick S.......Fordi det drejer sig om at gøre det til helvede på jord for en platugle. Så er det jo op til henrik om han vil forfølge den nye ejer. Formålet er jo i første omgang at få skaffet platuglen en fjende mere på halsen. Jo mere larm der bliver ved hans fordør, jo nemmere er det at få ham til at skaffe penge.

Henrik C.....Motorkontoret kan søge efter den via stelnummer og tidl. reg. nr.

• #85   19. sep 2012 Jeg tror ikke på at du nogensinde får de penge.
    Og politiet er total ligeglade, det var bare dyre lære penge

• #86   19. sep 2012 Ole : sikke noget ævl ,du skriver , du kan da under ingen omstændigheder , hente nogle penge fra ny ejer, højst redde dig en dom for afpresning ,

• #87   19. sep 2012 Selvfølgelig er der ingen garanti for at få penge.. som jeg skrev gør noget ved eller accepter tabet..

• #88   20. sep 2012 michael b b .........Det er mulig at du ikke fatter hvad det er jeg siger, og det behøver du heller ikke. Men jeg kunne da ikke drømme om at fortælle præcis, hvordan man får platugler til at betale, de læser måske også med her på tråden.
    Jeg har ondt af folk der bliver taget i røven af platugler. Så når jeg går på platugle jagt er målet BETAL !!! og her skal man være lige kreativ som skyldneren uden at forulempe de uskyldige.

Eller som Thore J siger " Gør noget eller accepter tabet"

• #89   20. sep 2012 jo jeg forstår godt hvad du skriver , derfor svarede jeg som jeg gjorde , men du tror på dit ,og jeg på mit .det behøver vi ikke debattere mere .

• #90   20. sep 2012 Fint nok, men lade være at kalde det ævl.
    Der er to sæt spilleregler, et for alm. mennesker og et andet for svindlere.

• #91   20. sep 2012 Ole> Du er jo selv en svindler hvis du - For at hytte dit eget skind - vælger at bilde den nuværende ejer ind at der er pant i cyklen, selvom du udmærket er klar over det ikke er tilfældet!

Det vil da være et ualmindeligt usympatisk træk at lave!

• #92   20. sep 2012 Henrik C.
    Kan du ikke sende nogen oplysninger til mig om platuglen, så vil jeg forsøge at lægge lidt pres på ham også. Jo flere der ringer og minder ham om hans ringe karakter jo bedre.

Bare send en PB, hvis det altså er lovligt.

• #93   20. sep 2012 Jeg havde sgu også solgt gælden til rockerne.. du kan få 25-30.000,- i hånden og så skal de nok sørge for manden får betalt og ikke laver det nummer igen..

• #94   20. sep 2012 Buggi......Hvad er der galt i at ringe til den nye ejer og fortælle ham, at ham han har købt cyklen af ikke har betalt den ?
    Og så lige den med "svindler".....gik du over stregen der ?

• #95   20. sep 2012 #ole l

Som Henrik skriver er den blevet solgt flere gange efterfølgende.. Så den ejer der har den nu. Har jo ikke købt den af en der ikke har betalt den ud.. (fra hvad vi har fået oplyst)
    Så køber der sidder med den omtalte MC nu. Har betalt og lavet en oprigtig handel.. Hvorfor skulle han så smides ind i denne sag? og så endda afpresses med at der er restgæld/pant i cyklen? (Når det jo på ingen måde vedkommer ham)

Fik jeg sådan en opkald af en gammel ejer der prøvede at snylte restgælden/pant af på mig. Tror jeg ikke han skulle regne med at det var andre end ham selv jeg ville til at ligge pres på.

Kan ikke se hvordan den skulle være anderledes hvordan man end vender og drejer den!

Henrik's problem med platuglen er kun mellem de to. Til han vælger at få noget inkasso eller andet ud som tager sig af den slags..

• #97   20. sep 2012 Ole L> At fortælle den nye ejer, at forrige ejer ikke har betalt til den forrige-forrige ejer, er ikke det samme som at fortælle ham at der er restgæld i køretøjet, som var hvad du skrev man skulle gøre, i et tidligere indlæg. <b>Der er en stor forskel!</b>

Ved at gøre sidstnævnte, snyder du den nye ejer ved at fortælle noget der er <b>løgn</b>, og snyd er bare et andet ord for svindel, så nej, jeg mener bestemt ikke jeg går over stregen med mit forrige indlæg, men jeg mener til gengæld at det er at gå langt over stregen at blande folk der er komplet uvedkommende (den nye ejer) ind i sagen, og det kan man dels ikke være bekendt, da den slags oftest vil give den nye ejer en masse bekymringer, og dels er det super <b>egoistisk</b> at gøre sådan noget, kun for egen vindings skyld!

• #98   20. sep 2012 Nu skriver jeg hvad man evt. kan gøre, og ikke hvad jeg gør, og indtil jeg personligt har gjort noget ulovligt, er der ikke nogen der skal bruge ordet "svindler" om mig....der gik stregen !
    Hvad tror i banker, kreditforeninger og andre handlende osv. gør når de indriver gæld. De forfølger folk i både 3-4-5-6 led uanset om de er nok så uskyldige, de vil ha´deres penge.

• #99   20. sep 2012 Ole> Jeg citerer lige mig selv, så det er nemmere at følge med, for du læser øjensynligt ikke hvad jeg skriver:

<i>Du er jo selv en svindler <b>hvis</b> du - For at hytte dit eget skind - vælger at bilde den nuværende ejer ind at der er pant i cyklen, selvom du udmærket er klar over det ikke er tilfældet!</i>

Læg mærke til ordet <b>hvis</b>. Det betyder nemlig at du først er en svindler/snyder/løgnhals <b>når</b> du benytter dig af den metode, som du så elegant foreslår!

Så forhold dig til det jeg skriver, i stedet for hvad du tror jeg skriver smiley

Hvad andre kreditorer gør for at inddrive gæld (legitimt) er i den her sammenhæng komplet irrelevant, for de inddriver ikke gæld uden at de har noget konkret at komme efter som fx. pant i køretøjet, underskrift for bestilt arbejde, kontrakt eller lignende.

• #100   20. sep 2012 Du behøver ikke tale ned til mig, jeg kan udmærket forstå hvad du skriver.
    Men lad være med at blive personlig, ved at udstille mig som en usympatisk person med kriminelle tilbøjeligheder. Vi kan diskuterer emnet, fremgangsmåden og etikken omkring metoderne til inddrivelse af gæld.
    Som jeg skrev tidligere, det handler om at skabe bål og brand ved platuglens dør.
    Hvis en ringede til mig, og fortalte at den mc jeg lige havde købt ikke var betalt, så kan jeg garanterer dig for at der var en sælger der fik besøg af mig.
    Her kan der så igen rejses spørgsmål om det er passende, for jeg har jo ikke noget i klemme, så jeg kan jo være ligeglad. Men for mig handler det mere om moral end etik
    Om som jeg skrev tidligere, der er i min verden to sæt regler for inddrivelse af gæld, en for alm. mennesker og en for platugler.

.

• #101   20. sep 2012 Ole> Jeg står 100% på mål for mine holdninger om en person der benytter den metode du foreslår, og en sådan person er i mine øjne både usympatisk og løgnagtig - Det uagtet om det er dig eller en anden, men det er nu engang dig der fremsætter idéen.
    Jeg finder det derfor nærmest komisk når du så samtidig prædiker moral og etik, for den holdning du bringer til udtryk med dit forslag levner ikke meget plads til netop dette. - Devisen synes at være "ned med bedrageren, uanset omkostningen for andre (i den her sammenhæng uskyldige) - Målet helliger midlet".
    Men fortæl mig gerne jeg tager fejl!

Og din sang om at der er to sæt spilleregler, giver jeg ikke meget for. Der er i min verden, som i øvrigt er den samme som resten af samfundets, kun ét sæt spilleregler. Det hedder lovgivningen.

• #102   20. sep 2012 Jeg er da ikke længere i tvivl om, hvad du mener om mig som person, så det må da være et bevis for at jeg både kan læse og forstå.

Jeg prædiker ikke moral og etik, jeg vil gerne diskuterer det, og det er da muligt at du finder det komisk at skulle diskuterer emnet med en umoralsk person uden etik..

Det sjove ved det er, at når først dem med de "rigtige" holdninger og meninger selv bliver bedraget og virkelig bliver trængt økonomisk pga. af en svindler, så skifter de fleste både holdning og mening om midlerne der skal bruges for at frelse dem.

Ang. lovgivningen, så kan loven til tider være så tåbelig at kun de jurister der har lavet den kan se det fornuftige ved den.

Men nyd nu udsigten fra dit elfenbentårn smiley

• #103   20. sep 2012 jeg har idag snakket med advokat og han siger at det bedste jeg kan gøre at holde fast i kravet gennem retten. Hvis skylderen skulle komme til penge (arv lotto eller lign) så falder pengene til mig. Hvis han dør (worst case) og har efterlader sig til evt. børn ja så står jeg i 1 række til pengene. Det må være nederen ikke at kunne sige til børn at når far er væk så arver du (når alle fars kreditorer er betalt)

• #104   20. sep 2012 prøv forstil dig at han har snydt 117 andre på samme måde, hans efterladte arver så bare en masse gæld, hold da op en klaphat smiley

Du må bare være over ham som en høg 24/7, stress han for vildt (inden for lovens rammer) gør det ubehageligt for ham med alle de midler du kan finde, du skal faktisk gøre det til en mission for dig at forfølge ham til verdens ende, eller til han hoster op.

• #105   20. sep 2012 ..man kan godt frasige sig gæld når man skal arve. smiley ..så den går vidst ikke..:)

• #106   20. sep 2012 Alexander P, ja det ved jeg godt, men hvor må det være træls at få et gældsbrev læst op istedet for store aktiver smiley

• #107   20. sep 2012 haha, det har du self. ret i. smiley

• #108   20. sep 2012 lige et korrigerende sidespring : der er ikke noget med at vedgå arv og gæld mere (medmindre man laver et privat skifte) er der overskud får man det og hvis ikke så får man intet.

• #109   20. sep 2012 så er der nok "intet" smiley

• #110   20. sep 2012 sikkert i dette tilfælde.

• #111   20. sep 2012 årrh ja, hvis man er så heldig der er overskud.. så får man også lige lov til at gi halvdelen til staten.. juhuu! ... c".)

• #112   20. sep 2012 Henrik C:
    Der findes "firmaer" der køber den slags fordringer. Dog skal du så ikke regne med at få alle 48.000 for din fordring, men siden der nu er gået 4 år, har du vel mere eller mindre afskrevet beløbet som tabt.

Sådanne "firmaer" køber tilgodehavender og de plejer altid at få deres penge.

Du sælger dit tilgodehavende i god tro og får endda en kvittering, hvordan de så arbejder kan du jo i realiteten så være ligeglad med.

Jeg kender ikke selv sådanne "firmaer", men har hørt historier fra andre som gang på gang er blevet spist af med "jeg har intet af værdi" og fogeder som heller intet har kunnet få ud af dem.
    Sådanne "firmaer" plejer at kunne få deres penge og evt. Renter meget hurtigt ud af selv den værste og åleglatte svindler.

Bare noget du kunne overveje.

Mvh
    Thomas E

• #114   21. sep 2012 til john p der er afsagt dom hvor jeg har fået tilkendt 48000kr fra ham.

Jeg holder fast i krev og fornyr det hele tiden så han aldrig slipper :o)

Henrik

• #115   21. sep 2012 krev 0 krav :o)

• #117   22. sep 2012 Hvad vil du sælge det for?

Jeg skulle fandme nok få ham på andre tanker, det er helt sikkert.

Har du læst lidt herinde.
    http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx

Engang var der en som snød mig på DBA ved køb af en pc for et noget mindre beløb (4500 kr) Da jeg hade forsøgt på den Pædagogiske måde 4 gange, fik han af vide, at med mindre han vil se mig på hans bopæl og personligt indrive gælden, skulle han indbetale beløbet på min konto inden for 7 dage. Det virkede sgu, 3 dage efter var pengene på min konto igen. Dette blev gjort over tlf. Det har en bedre effekt end en mail, som kan slettes med et enkelt klik.

Held og lykke med det.

• #118   24. sep 2012 Jeg er meget sikker på, at din mc har været handlet langt under markedsprisen, ellers var den jo næppe blevet solgt flere gange, og så hurtig, på et ellers dødt marked.
    Dem der købte den, og videre solgte den, med en hurtig fortjeneste, burde måske også have vidst at der var noget galt.
    Var der ingen en af de nye ejere der kontaktede dig, inden de købte den af platuglen ?

• #119   24. sep 2012 næ jeg fandt selv en af dem men han havde allerede solgt den videre.

der er måske nogen herinde der ved hvem der har den? Da jeg solgte den havde den en airbush på tanken af en enhørring (se billedet af den i min profil)

• #120   24. sep 2012 Altså nu er det ikke alle som er sådan, jeg solgte min MC ved bankoverførsel. Så længe det er overførsel fra samme bank, får du penge asap.

• #121   24. sep 2012 ikke fordi jeg skal gøre reklame for nogen og jeg kender heller ikke til firmaet jeg linker til, det er bare for at vise at det sagtens kan lade sig gøre for dig at få dine penge tilbage...

http://www.hornskovvindberg.dk/smaasag.php

prøv selv at google "effektiv inkasso" så kommer der masser af tilbud, jeg syntes bare at før nævte firma lød reelt.

• #122   24. sep 2012 Prøv her. smiley Ser meget prof ud og de/han skulle være effektiv. smiley

http://www.advovan.dk/inkasso.html

• #123   25. sep 2012 martin og thomas thx det vil jeg forsøge :o)

• #124   25. sep 2012 du må lige holde os ajur med hvordan det går, så vi kan få lov til at fryde os over at du får plukket ham smiley

• #125   25. sep 2012 Henrik.
    Jeg tror ikke du skal bruge mit link, det er lidt af suspekt karakter. Det var fordi jeg hade læst lidt på flere side at de var ikke helt fine i kanten.

Derfor de to smiley i min post.
    Martins foreslag er nok bedre.

• #126   25. sep 2012 http://world.guns.ru/handguns/double-action-revolvers/usa/sw-large-n-frame-e.html

effektiv og kan bruges op til flere gange

• #127   25. sep 2012 Så skal du da have en effektiv måde at smugle dem ind i brummen på smiley

• #128   25. sep 2012 pyt , en velkommen udenfor er vel tilladt smiley

• #129   25. sep 2012 ^^ ny bliver jeg nervøs hvis jeg skal køre hele vejen op til dig den kommende weekend smiley

• #130   25. sep 2012 hahahha i skal jo ind og ikke ud !

• #131   27. sep 2012 har skrevet til begge firmaer og forspurgt hvad de kan gøre

Allan vælger som sædvanlig ikke at svare på nogen henvendelser fra mig igen

• #132   2. okt 2012 Ugens opdatering. allan vælger som sædvanlig ikke at svare når jeg ringer til ham ej heller svare sms kan han finde ud af. har snakket med de firmaer som de rer blevet anbefalet i længere oppe og de siger at jeg godt kan lave en privat incasso sag på ham, men hvis de kommer der ud og han ikke har noget (alt står i konens navn) så er der ikke noget at komme efter.

Jeg skal bare huske af forny mit krav mod hver tiende år, så når han engang kommer til penge (vinder i lotto arver eller lign. ja så står jeg først i køen til at få penge :o)

• #133   2. okt 2012 Som ægtefælle hæfter man vist solidarisk for hinandens gæld mener jeg det er?
    Kunne det ikke gøre sig gældende i det her tilfælde?

• #134   2. okt 2012 Jeg er modstander af selvtægt. Men da idioten overhovedet ikke er indstillet på en løsning i mindelighed, er eneste reelle løsning et besøg af den lidt dyre slags.

Har på fornemmelsen af han skylder så mange steder at han kun betaler dem der møder op med en boltsaks, og først går når de enten har penge eller en finger i lommen smiley

• #135   2. okt 2012 KÆFT der skal mange prygel til at kompensere for 48000. Har en kollega der lige har lavet samme brøler. Det var bare 200000 i stedet for. TRÆLS

• #136   2. okt 2012 Ole l:

Du skriver:

"Hvis en ringede til mig, og fortalte at den mc jeg lige havde købt ikke var betalt, så kan jeg garanterer dig for at der var en sælger der fik besøg af mig."

Så tænker jeg bare HVILKEN sælger vil du besøge...???

Jeg personligt (og sikkert temmelig mange andre) ville - hvis man var nr. 2-3-4 ejer EFTER platuglen - og fik besøg af nuværende ejer - nok først have lyttet til problemet og derefter lignet et meget stort ?? - men fremlagde vedkommende så "krav" om penge - så havde jeg med sikkerhed bedt vedkommende om at "fedte af" i en allerhelvedes fart.

NB: Iøvrigt mener jeg Buggi's udsagn med HVIS er 100% korrekt.

Du siger det handler om moral og etik. Hvor hevled er den så lige henne - hvis man henvender sig til komplet uvidende OG uskyldige efterfølgende ejere..??

Føler med Henrik - men der er kun EN person der skal have "besøg" - på den ene eller anden måde - og det er platuglen selv - alt andet stinker sgu..

• #137   3. okt 2012 Mr.TR1........Hele denne sag, kan måske få folk til at spørge sig selv, om man bare kan købe alt, med bind for øjnene, fordi det er billigt. Kan man ikke sige sig selv, at der er noget galt, når prisen er langt under hvad et tilsvarende produkt koster.
    Er man ikke selv medskyldig, når man velvidende køber noget, enhver kan sige sig selv er for billigt, og sælger videre med stor fortjeneste.
    Hvis jeg bliver tilbudt et køretøj til halv pris, så vil jeg som det første undersøge om det var betalt eller der er andre platugler i mosen.
    Det med at sige at det ikke rager mig, bare jeg får min fortjeneste, for jeg har betalt, er det ikke lige så dårlig både etisk og moralsk.
    Inkasso selskaberne der arbejder med vanskelige betalere er ikke nogen man beder om at "fedte af". Så hvis nogle syntes jeg er slem, så er det ren legestue i forhold til hvilke metoder de professionelle bruger.
    Så moral går begge veje.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#138   3. okt 2012 Jamen lad os lige føre den videre.

Du står og vil handle en mc der IKKE ER restgæld i, og som du ellers ikke kan finde hverken fejl eller forhistorie der skulle være ulden, som f.eks i dette tilfælde, men som er temmelig billig i forhold til hvordan markedet ser ud. Så skal du da ikke bilde os andre ind at du ikke ville købe den, hvis du samtidig øjnede en fortjeneste.

Du kender jo ikke til de folk som har ejet den i mellemtiden, og hvad de har af viden, præferencer og muligheder for at finde den idiot som tidligere har taget røven på henrik?

Jeg ved godt du vil være uenig med mig, men der findes faktisk noget der hedder "i god tro"...

• #139   3. okt 2012 Hvis den første der købte den, havde kontaktet Henrik, så var der ikke blevet nogen sag.
    Der er forskel på billig og en urealistisk lav pris, og hvis prisen ikke havde været urealistisk lav, så havde den ikke været handlet så mange gange som oplyst.

" I god tro " kan man kun være hvis prisen på en vare er realistisk.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#140   3. okt 2012 nu stopper du lige...

Hvad skulle være hans motivation til at kontakte henrik - en for ham, ukendt part?

Det var sikkert ikke henriks navn på reg attesten, og der var ingen pant i køretøjet - første køber har ikke engang haft muligheden for at vide henrik nogensinde har ejet motorcyklen!

• #141   3. okt 2012 Platuglen solgte den videre 2 dage efter han havde købt den af Henrik.
    Hvis du køber en mc af en, hvis navn ikke er det samme som på reg. attesten og manden kun havde haft den i 2 dage, og til dumping pris, er der så ikke en klokke der ringer ?
    Hvis køberen ikke kan se at der er noget galt i sådan en situation, så er han da himmelråbende naiv, og efter min bedste overbevisning ikke i god tro.

• #142   3. okt 2012 Ole l: eller også er han også bare ligeglad og syntes det er fedt at han har fået en billig cykel, sådan tænker hælere også !

• #143   3. okt 2012 Martin......Tror desværre du har ret.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#144   3. okt 2012 Der kan være mange forklaringer. Vi kender ikke dem allesammen, så jeg gider ikke dømme nogen.

• #145   3. okt 2012 Hvad mener du med "dømme" nogen? Sajmon

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#147   3. okt 2012 Henrik - det var til ole l, som sidder og dømmer alle de mennesker som efterfølgende har handlet MC'en.

Jeg mener ikke de mennesker nødvendigvis har handlet i ind tro...

• #148   3. okt 2012 Salmon.... Rolig nu, jeg dømmer sgu ikke nogen. Men påpeger, at der måske også er andre, som heller ikke er for fine i kanten i denne sag.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#149   3. okt 2012 Du har jo ikke sagt "måske" men udtalt dig meget mere entydugt og endegyldigt end som så - det er da at dømme folk?

Jeg hedder ikke Salmon - det er et j...

• #150   3. okt 2012 Fint nok Salmon med J .......det hedder heller ikke entydugt smiley

Men jeg mener stadig, at man burde kunne sige sig selv, at det man køber til en mistænkelig lav pris næppe er ok, og så gør det da ikke sagen bedre at man skynder sig at sælge den videre i en fart.
    Det har ikke noget med at dømme andre at gøre.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#151   3. okt 2012 Der er forskel på læsefejl og mine tykke dukkepøller som ikke kan ramme rigtigt... smiley

Så det du siger til os, er at du ikke forstår hvad "at dømme" er, må man så konkludere.

Jeg har handlet flere MC'er i løbet af det sidste års tid, som havde en god lav købspris og som jeg solgte med fortjeneste. Ingen af de tidligere ejere havde snydt nogen, og et par af dem havde jeg så kort tid at tidligere ejers navn stadig stod på reg attesten.

Er jeg så også den slags fusker som du sidder og kalder dem som den her sag handler om?

Jeg havde pengene i hånden og folk var tilpas desperate på et meget presset marked. Det er bare EN ud af mange mulige forklaringer...

• #152   3. okt 2012 Arhhh...hold nu op inden der går ævl i det. Du ved sgu da udmærket godt, hvad forskellen på en god pris kontra en mistænkelig og urealistisk lav pris er.
    Så forskellen mellem ond og god tro, handler måske mere om hvor meget man kan tjene, og så til helvede med om sælger har betalt for varen eller ej.

• #153   3. okt 2012 kender du eller andre de priser de blev solgt videre for da ? siden de er urealistiske lave ?
    Men træls at der findes folk der ikke handler moralsk og etisk korrekt.

• #154   3. okt 2012 Er det ham flæskehovedet du har et billede af i din profil ?

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#155   3. okt 2012 Ole l - Du aner jo ikke hvilke priser henriks gamle MC er solgt / købt til?????

Det er dig der ævler...

• #156   3. okt 2012 Stop nu med at prøve at tørre den af på "de andre" der har købt solgt og handlet den mc. Er der nogen der ved hvad den rigtige pris er på en cykel som markedet er lige nu ?? Der er ihvertfald noget forskel på priserne !! Der er kun en der er galt på den i den her historie , og var det mig han havde snydt ville jeg skide højt og flot på både moral og loven for den sags skyld

• #157   3. okt 2012 Hvis en mc kan købes den ene dag, og sælges igen 2 dage efter med fortjeneste på et marked der stort set er dødt, og sælges igen og igen, så er der sgu da ingen der vil påstå at den ikke er handlet til dumpingpris.
    Det begynder da at lugte af dårlig samvittighed for nogle småhandlere, ramte jeg plet her.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#158   3. okt 2012 Hvis du havde ramt et eksempel på en der havde taget røven på nogen - så ja.

Personen som tråden handler om, ville nok føle sig truffet.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#160   3. okt 2012 Det gør gælden jo hvis cyklen er pantsat.

Men det er henriks gamle MC ikke.

• #162   4. okt 2012 Ole l:

Hmm - Du må jo være enten synsk eller have en insider viden - som INGEN anden er i besiddelse af. Der er på INTET tidspunkt nævnt nogen som helst pris - på nogen som helst af de gange den er handlet - ud over den som staklen med problemet har solgt for.

Det er noget af en påstand at komme med at samtlige købere af den MC er "svindlere og umoralske personer". Du ANER ikke hvad den er handlet til.

Lad os nu sige den oprindeligt er solgt for de 48.000 kr. (det er den sikkert ikke - for der inkluderer formentlig nogle sags-omkostninger til advokat osv.).

Anyway - platuglen køber den for 48.000 kr. - sælger den videre for 38.000 kr. (det var sgu ikke lige ham alligevel). Skal ny køber så tænke - Hov der er sgu noget galt her (eller "må" han tænke feeed pris) - og gør det ham til en svindler hvis han ikke gør -..??? - Vi kan jo blive ved i uendeligheder med priser og grunde til at sælge og sålænge ingen aner salgs-købs pris - så er det GÆTVÆRK at udtale sig om folks moral.

Rent faktisk sidder du jo og hænger folk (som du intet kender til) ud - på et grundlag du intet aner om..

Ang. Inkasso firmaer: Gu fanden beder man dem da om at fedte af - hvis de kommer og man er langt nede i rækken af købere på en eller anden ting. De ville iøvrigt ALDRIG være naive nok til at troppe op på adr. - hos andre end platuglen - når nu der IKKE er pant i den MC.

Bare så det lige er på plads - så fortjener platuglen en tur ned at en stejl trappe - mere end en gang - det kan vi godt blive enige om..!!

• #163   4. okt 2012 Tænk, jeg tror sgu da, der er et par stykker jeg er uenig med smiley

• #164   11. okt 2012 Ugens opdatering:

Allan fyrer undskyldninger af og der sker ikke noget

Jeg laver opdtaeringerne herinde for at advare mod den slags, folk som har noget imod det kan lade være med at læse denne tråd

Jeg bliver ved og ved og ved indtil Allan kommer med pengene

Jeg fornyr hver år gælden hos retten i Hillerød så mon ikke han på et tidspunkt kommer på bedre tanker :o)

• #165   11. okt 2012 henrik c. det sku iorden smiley

• #166   18. okt 2012 Denne uges opdatering.

Jeg skriver til Allan og hører hvordan det går med at at skaffe money og svaret er :jeg er i Randers og du skal ikke skrive så meget til mig" "vender tilbage senere"

• #167   18. okt 2012 Bor han i Randers?

• #168   18. okt 2012 jeg syntes bare du skal forsætte med at skrive til ham, han vender sku da ikke tilbage...

• #169   18. okt 2012 Kim Ved ikke hvor han bor
    Niklas Tror ikke han har nogen MC herinde. Han har skrevet til mig fra en profil der kun var aktiv den ene gang han skrev og lovede at han ville finde en løsning..

Martin det gør jeg også jeg bliver ved og ved og ved..

Og fornyr også gælden som sagt så hvis han arver penge eller hans børn/kone skal arve efter ham ja så står jeg før dem.

Jeg har forslået en afdragsordning men intet sker. Jeg har endda sat gælden men intet sker.

han har fået masser af muligheder for at betale mig eller skaffe miog min cykel (eller en lignende tilbage), men der sker bare ikke noget.

som sagt holder jeg liv i denher tråd indtil han har skaffet mig pengene eller min cykel :o)

• #170   1. nov 2012 ugens opdatering.

mon ikke Allan læser dette......

han hat lovet 6 lovet men intet sker.

det må være så surt ikke at kunne holde det man lover.

Tænk at en person kan være så nederen, at han ikke bare få sagen ud af verden og kommer videre med sit liv.

tænk at jeg står i første række til at "arve" ham hvis der 87-9-13) skulle ske ham noget... fatter ikke at en person kan gøre sådan noget over for sin familie.

sidst jeg hørte fra ham var han i randers og prøvede at finde penge og har så intet skrevet siden.

• #171   1. nov 2012 Hvorfor er det at du ikke sælger gælden?

• #172   1. nov 2012 hvem skulle købe den?

jeg har en familie som der ikke skal rodes ind i dether desværre.

hvis ikke var den solgt for lang tid siden.

Jeg har endda tilbudt at jeg skulle have 30kilo så ville gælden forsvinde

har tilbud afdragsordning men intet sker

• #173   1. nov 2012 Der har da været bunker af forslag til folk "firmaer" der køber gælden af dig og overtager sagen.. Så er du ude og om ikke andet fået en smugle plaster på såret..
    Og som du selv skriver med 7-9-13 så kunne du jo også være uheldig (alt forbyde det) Men er det så ikke bedre at få den sag overstået og bruge pengene på noget du kan nyde nu.. I stedet for at skulle rande rundt og bruge tid på den tosse?

Ved ikke hvilken familie der skulle blandes ind i det ud over hr. platugle som har stjålet en mc! !?!?
    Og taler ikke om at motorcyklen skal tilbage til dig. osv. For det emne har vi jo været over.. Og personen som ejer den nu har jo været i sin gode ret.

• #174   1. nov 2012 disse firmaer kan jo ikke "love" at skaffe pengene og så er får jeg ikke noget ud af det andet end at betale dem for det

• #175   28. nov 2012 De skal ikke skaffe dig nogen penge. Du sælger simpelthen gælden til dem og så får du måske kun halvdelen får det og så er den skid slået, nu kan de drive pengene ind på den måde som de finder nødvendigt og deres overskud er så det som de kan drive ind, ud over den halvdel som de betalte dig.

Enkelt og nemt for dig og han får sig nok en lærestreg.

• #176   28. nov 2012 Hvis der i dommen står at han skylder dig 48k + procesrente (7,45%) så prøv at forklar ham, hvad det vil betyde på sigt:

Gæld efter
    1 år: 51.500,-
    5 år: 68.700,-
    10 år: 98.500,-
    20 år: 202.000,-

Jeg havde en lignende sag, hvor den dømte var lige glad. Da jeg så forklarede at gælden kun går en vej blev skyldneren pludselig interesseret i at betale. Evt vent 10 år og sælg gælden (som nu er 98,5k værd) for 50k, så går du i nul smiley Renter er en dejlig ting smiley

• #177   29. nov 2012 hej thor

det vidste jeg sgu ikke

fedt vide thx

update

stadigvæk intet fra Allan

kommer med undskyldninger hele tiden men ingen penge

• #178   18. dec 2012 Hej Henrik C
    Noget nyt om idioten?

• #179   23. dec 2012 Desværre ikke. Det lader til vi tager hul på 2013 uden løsning desværre. Kunne ellers være rart at få sagen ud af verden.

Nu står den på familiehygge jul & nytår og så må vi se hvad der sker i 2013.

Det kan være Allan går taget dig sammen og slår til på det tilbud han har fået af mig.

Hvis det er nogen der kender ham få ryk ham i ørerne :o)

• #180   24. dec 2012 Hej henrik c.
    Du husker at lave løbende status i 2013 også, ikke?
    Det her er jo gået hen og blevet helt spændende om Allan måske ser lyset.

Andgående renter og renters rente. Vil det sige at når manden engang om 10-15 år, måske vil købe sig et hus eller hvad ved jeg. Så kan man komme efter ham?

• #181   27. dec 2012 Thomas P:

Hvis jeg har forstået det korrekt så kommer Allan aldrig til at eje noget af større værdi da henrik så kan sende fogeden efter ham. Fx hus eller en dyr bil smiley

• #182   27. dec 2012 Thor J........Du har forstået det korrekt. Platuglen må jages 365 dage om året smiley

• #184   27. dec 2012 Det er vel ikke selvtægt, hvis en anden knalder et par knæskaller med en sømpistol eller napper et par tomler med en boltsaks på svindleren? Så er der vel nærmest tale om force majoure, eller noget lignende.
    Man skal blot huske at have en maske på.

• #185   28. dec 2012 Kasper K..........Nej for helvede, så ryger han bare på invalidepension og så hænger alle vi andre også på ham.
    Jeg tror også det er ulovlig smiley

• #186   28. dec 2012 Hvad vil du give for at "andre" indriver gælden?

• #187   1. jan 2013 Problemet er at hvis man skal få andre til at "inddrive" gælden vil de helst have pengene først og dem har jeg ikke desværre.

Jeg kan konen efter Allan resten af hans liv, når bare jeg husker at forny gælden hos det offentlige hver tiende år (hvilket jeg gør)

Nu er det 2013 og mon der kommer en løsning på det i år :o)

Optimist har man vel lov at være

• #188   1. jan 2013 Jeg tror det der menes er, at hvis en eller anden kører ud og aflægger platuglen et besøg og han hoster op, hvor mange af de penge skal du så have og hvor mange kan den en eller anden så beholde ?

• #189   1. jan 2013 Feks:
    Du har rettens ord for at idioten skylder dig 48.000. Dem får du formentlig aldrig. Men hvis andre overtager gældsbeviset, så kan du måske hente 20.000 hjem. Hvordan ville du have det med det?

• #190   4. jan 2013 Det ville være fint men hvordan ( skriv evt. Pm)

• #191   4. jan 2013 Der findes nogle som er bedre til at inddrive gæld end andre smiley

• #192   4. jan 2013 Det hedder ikke inddrive, det er noget man goer med kreaturer, nej det hedder overtaleses metoder

• #193   9. jan 2013 Nu siger han at han har fået startet et firma op og vil begynde at afbetale den 1/2 2013 spændende......... hvis man kan stole på det :o)

• #194   9. jan 2013 Så kan fogden vel gøre udlæg i firmaets aktiver?

• #195   9. jan 2013 det er slet ikke sikkert at der findes noget firma desværre (ikke på cvr.dk)

• #196   9. jan 2013 Hvad med at du oprettede et indlæg der hedder: Tilgodehavende sælges.

Du har rettens ord for at Allan asshole skylder dig 48.000. Det kan være at der er enkeltpersoner eller grupperinger der vil være interesserede i at overtage dit tilgodehavende for, feks. 20.000 eller højeste bud.

Så kan du hente lidt af det tabte hjem, og Allan asshole kan komme i "menneskehænder".

• #197   9. jan 2013 det er sgu da endnu en røverhistorie , tag dog ud til manden og bed ham finde de penge han skylder ...
    spasseren snor dig om sin lilletå og han griner af alle dem han har snydt igennem tiden

hvor bor han?

• #199   28. jan 2013 Find ud af hvor han bor.Jeg vil tro et besøg af en bunke bryske motorcyklister kan få ham på bedre tanker.Det er jo ikke ulovligt at "besøge" folk.Jeg tropper gerne op sammen med et par af gutterne.

• #200   6. feb 2013 tommy ja for faen vi laver sku en mc "tur" for alle der støtter sagen, og så gør vi hold foran hans hus, hvor henrik c går op til døren og snakker med manden, og minder ham om at der er en hele del mc´er der støtter ham i sagen, og der skal falde en læsning;D

• #201   6. feb 2013 du kender vel ikke en facebook profil på ham?;)

• #202   7. feb 2013 Desværre ikke smiley

• #203   7. feb 2013 Martin, det hedder inddrivelse, også selvom der er andet der hedder sådan.
    Fik du nogen penge her den 1ste?

• #204   8. feb 2013 Allan, prøv se ironien i det.

• #205   1. mar 2013 stadigvæk sammme historie desværre må jeg nok give jer ret i at han snor sig om min lillefinger.

denne gang er det hans hund der er ved føde (fredag kl 15:20) så han har ikke tid til at snakke med mig

Jeg ved ikke hvor han bor mere ej heller hans firma adresse

totalt skod nu kan den spade ødelægge mit weekend humør (for 312gang)

• #206   1. mar 2013 tak til jer der har skrevet at i vil hjælpe med at "hente" pengene men vil ikke rodes ud i sådan noget da jeg har en familie derhjemme der ikke skal rodes ind i dether hvis Allan begynder at "skabe" sig

• #207   1. mar 2013 Det er godt nok en træls situation....

• #208   1. mar 2013 Det er ikke alt fruen behøver at vide... Tro mig.. Du vil ikke høre mere til Allan, efter en inkasso forretning, vil han gøre hvad som helst for at undgå det igen.

Men ønsker du ikke at tage dette skridt, så tror jeg du skal smide hans Tlf nr væk, og glemme sagen. For du vil aldrig få ham til frivilligt at give dig en femmer..

Du har nu brugt et år på idioten, de personlige konsekvenser kan være alt for høje på længere sigt smiley

Mvh Brian

• #209   1. mar 2013 bahaaa , han er sgu en snyder fra ende til anden og tvivler på han kender én eneste som vil kigge forbi dit hus , få fat i ham hvor end han befinder sig !

du må kunne finde ham eller en tidligere adresse hvor han kan spores fra

• #210   1. mar 2013 vil iøvrigt gerne købe en anpart i dit tilgodehavende , således har jeg en grund til at finde spaden

• #211   1. mar 2013 Jeg forstår ikke problemet... Sælger du dit tilgodehavende er det jo ikke dit problem om der tropper en eller 30 op hvor han bor..

Og skulle han så på mystisk vis tage kontakt til dig derefter.. Må du jo bare fortælle ham at gælden er solgt.. Og det da ellers var rart at se ham igen..

Havde det være mig.. Ville jeg ved hver en lejlighed havde taget forbi hans adresse og hørt hvordan det stod til.. Og var den ikke gået.. Solgt gælden...

• #212   1. mar 2013 Er vi ikke ved at være derhenne hvor det hedder kontanter eller knæskaller, ikke flere dårlige undskyldninger.
    Det er jo heller ikke fedt at du brænder tid af på klaphatten.

• #213   1. mar 2013 Nå, hans hund var ved at føde......., det betyder at han om 8 uger vil komme til penge når han sælger hvalpene.
    Så du sender ham blot en besked, hvor du spørger, hvor mange han har og hvornår du kan hente dem smiley

• #214   1. mar 2013 Såvidt jeg kan se har du forpestet 5 år af dit liv med dette nu, hvis du ikke står og akut mangler pengene så lad den ligge, det ødelægger dig stille og roligt, bitterheden får tag i din sjæl og din hverdag og på sigt kan den slags koste dig kone og børn hvis du har sådan nogle...

Alternativt så gør noget ved det, sælg gælden og få slagtet idioten, hvis du kan leve med den løsning...Tror sgu kun der er de to muligheder.

• #215   2. mar 2013 Henrik.

Jeg ville godt købe en anpart i dit gældsbevis og det er der måske andre herinde der også vil. Hva med at du solgte det til dem, som var interesseret og så fik du måske 50% hjem igen og så kunne anparts-haverne jo selv finde ud af at besøge eller på anden måde, indrive gælden. Så er du ude af det med et lille plaster på såret og dem som har købt en anpart, har ikke brugt en herregård på det og sammen ville det med garanti lykkes at få klejnerne hjem.

Ellers må jeg nok give Fast Eddie ret, du kommer til at bruge tid og ressourcer på en tabt kamp som måske kan gå ud over dig og dem du har omkring dig.

Nu vælger jeg at tjekke denne tråd, for et svar fra dig en sidste gang og så vil jeg afmelde den. Jeg bliver selv lidt i dårligt humør af at læse om det hver gang og det gider jeg sgu ikke. Så for at sige det lidt hårdt til dig, gør nu for fanden et eller andet, end bare status opdateringer om den klaphat.

Jeg har en tusse klar til dig. Ja, det er faktisk ikke engang nødvendigt at jeg skal tjene penge på det her. Er der nok til at dække hele beløbet til dig, så er det fint. Sammen skal vi sgu nok få klaphatten til at hoste op og så kan vi skrive de gode historier om hvor dejligt det var at få den sag ordnet.

• #216   2. mar 2013 samme herfra ! giv besked via PM.

• #217   2. mar 2013 Jeg må give overstående ret.. Håber du ville tage imod nogen af de gode tilbud du har fået..

Er self. altid nemt at sidde udefra og sige.. Men tråden er vel lagt op for folks meninger osv..

Og som Thomas P siger..

Lad og hellere høre hvor godt det gik med at få hente lidt af det tabte hjem.. I stedet for at høre at han fortsat denne uge får lov at pisse dig op og ned af ryggen..

• #218   2. mar 2013 Ja, som urban siger, send pm hvis du vil gøre noget ved det.

Held og lykke med det

• #219   4. mar 2013 De tilbud der er fanme iorden smiley

• #220   3. apr 2013 hej

intet nyt under solen endnu engang desværre

til dem der kender ham "kan i ikke bede ham om at betale snart"?

det er rigtigt fedt med alle tilbud der kommer både og i min inbox og ja gør sgu snart brug af dem da min tålmodig er opbrugt nu

• #221   3. apr 2013 Jeg begynder at forstå hvorfor han ikke betaler... Det ser han jo ingen grund til, du er jo total ufarlig, og det har slet ingen konsekvenser at trække dig rundt i manegen...

Sorry smiley

• #222   3. apr 2013 Brian S.......Du har ganske ret.

• #223   6. apr 2013 Det er frygteligt der findes så dårlige mennesker som lever af løgn og snyd.. Men beundre dig for din udholdenhed.. Sælg den gæld og lad ham gutten få en lærestreg en gang for alle.. Jo før jo bedre, inden han fupper andre igen..

• #224   7. apr 2013 Føler med dig.
    Hvilket firma har naren startet ?
    Kan man ikke kræve pant i firmaet, så når han tjener penge så høster du ?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#225   7. apr 2013 han har sikkert været snu nok til ikke at stå som ejer af det firma, bare se et firma som lindtek, guderne må vide hvor mange gange han har lukket, eller fået lukket et firma, hvorefter de vare der bliver defekte under garantien, det kan man glemme alt om.
    Og han har snydt rigtig mange efterhånden, men lever stadig det gode liv, hvis man kigger på hans FB profil.
    Svindlere findes alle steder, og desværre ikke altid man kan undgå dem.

• #226   25. apr 2013 nu sker der måske snart noget

han lover bod og bedring men vil se det før jeg tror på det

Att:allan hvis du læser dette så du ved hvad der sker lige så snart jeg har penge eller anden mc fra dig

mvh henrik :o)

• #227   25. apr 2013 Hvor mange gange har han sagt at han "lover" bod og bedring ?

Han har taget røven på dig med fuld overlæg, han er en svindler og en platugle...

Det er bare endnu et førsøg i rækken på at trække det hele i langdrag, og han håber på et det vare ved til den dag han forlader denne jord... sådan et svin !

• #228   13. maj 2013 Er der sket noget Henrik?
    Det er fandme for dårligt at sådan en forpulet idiot får lov til at lave sådan et nummer !!
    Det er ikke bare de 48.000,- + procesrente, det er fandme lige så meget princippet i at ham og hans slags kan slippe afsted med sådan noget uden at komme til skade !
    Få solgt den gæld, luk øjnene og kom videre nu. Allan har fået RIGELIGT med chancer. Lær ham en gang for alle at det ikke er i orden at fuske folk på den der måde.
    "Min hund føder, har ikke tid til at snakke", hold kæft jeg var eksploderet.

• #229   25. jun 2013 fuck hvor er det bare nederen dether show foresætte, hvorfor ikke betale det man skylder og få sagen ud af verden.

er led og træt af det hele historien lige nu,

• #230   25. jun 2013 Henrik du er jo ikke interesseret at få sagen ud af verden... Du går lalleglad rundt og SPILDER rigtig godt liv, og venter på at idioten bliver et fornuftigt tænkende individ, som vil opfører sig som man bør...

DETTE SKER ALDRIG !!

Slet denne tråd, og al din info om idioten. Pengene er du jo kommet dig over, Ærgrelsen slipper du først af med, når du slipper dit tåbelige håb om at få dine penge igen..

Vågn nu for filen op mand !!

Der er kun 2 muligheder. Lussinger og løbepas, og eftersom du er en "løbepas" fyr, så ret dig efter det..

I starten følte jeg virkelig med dig, nu har jeg bare lyst til at stikke dig en rulle tudekiks smiley

Mvh Brian

• #231   25. jun 2013 Du vil være led og træt af historien resten af dit liv hvis du ikke enten som Brian S siger, ligger det bag dig og kommer videre og er belvet den erfaging rigere, eller virkelig gør noget ved det, sælg gælden til et polsk incasso firma, det er nogle seriøse incasso folk hvor ingen gæld er for lille til at indrive.

• #232   27. jun 2013 hey havde bare en lige en lorte dag :o)

tråden bliver aldrig slettet ej helle de indlæg der er postet på div forum, folk skal advares mod folk som ham

• #233   17. jul 2013 Henrik. Ikke for at være hård ved dig, men du har brug for et los i røven, for at få løst sagen der konstant æder af dig og æder af din og din families livskvalitet.

Platuglen har for længst gennemskuet, at du er en "push over" som med tynde bortklaringer kan holdes hen i det uendelige. Platuglen lever i bedste velgående, og har brugt dine penge Han læser ikke din tråd, og er kold overfor dine fromme ønsker om at få dine penge retur. Skriver "ønsker", for krav har du jo ikke stillet til platuglen. Der er ingen konsekvenser forbundet med at holde dig for nar med diverse tommetykke bortforklaringer. Du labber dem i dig. "Fødende hund" og "starte nyt firma". Hold nu op mand. Gider du lige.

Du vil ikke overdrage sagen til incasso, fordi de ikke kan love dig der er penge til dig. Korrekt, men der er jo heller ikke ligefrem åbnet en pipeline med penge til dig i forvejen, vel? Tjek dit postnummer. Medmindre der står Disneyland, er der ikke udsigt til at det nogensinde sker eller at det gode får overtaget på platuglen.

Du skriver også, at du ikke vil overdrage din gæld til et at de mere resultatorienterede incassofirmaer. Fint nok, det vil jeg ikke blande mig i. Men at bruge din familie som undskyldning for ingenting at foretage dig, det er da tyndt. Hvordan skulle de komme i klemme? Hvorfor tager du ikke et reelt hensyn til din familie og får fx 30.000 kr. hjem fra sådan et firma. Det vil sgu da være noget at snakke om over aftensmaden, og give lidt selvrespekt. Sikke en dejlig ferie du kunne byde familien på, og samtidig blive færdig med at pine dig selv over denne ulykkelige og trælse historie. Indse du ikke har det der skal til overfor en kynisk platugle (og det er der ikke noget galt i). Beslut dig så for, om du vil jamre resten af dine dage i håb om at "noget sker" eller ring til platuglen og fortæl, at din tålmodighed er slut. Penge nu eller sagen overgår til et resultatorienteret incassobureau.

Selvom du måske har været en smule naiv, så har du fortjent at få dine surt optjente penge hjem til dig og din familie. Kom nu i gang og tag tyren ved hornene. Dit liv bliver så meget bedre af det.

• #234   9. aug 2013 Sjovt nok nu vil han gerne betale mig jeg har ligefrem snakket med ham

• #235   9. aug 2013 Er der ekko? smiley

• #236   9. aug 2013 Yes yes

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#237   10. aug 2013 Ja, ja - jeg tror også på storken og julemanden.

• #238   10. aug 2013 Lad os høre når pengene er på kontoen

• #239   9. sep 2013 :o)

• #240   9. sep 2013 hvad betyder det...

er der kommet penge til dig fra ham.. ?

• #241   9. sep 2013 Ha Busa.. Den var god!

• #242   11. sep 2013 nope men han skal ikke have lov til at ødelægge mit gode humør

• #243   24. okt 2013 update! ingen nyheder herfra kan bare endnu engang advare folk folk mod at være "dumme/godtroende" som mig og ikke stole en skid på nogen når det handler om salg af ting og sager

• #244   26. feb 2014 ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz.............

vågnede lige op, og har endnu engang fornyet gælden hos det offentlige.

Allan jeg ved du læser dette, så hold nu aftalen og lad os begge komme videre ud i verden og nyde det gode vejr (mig = uden mc men det går nok)

• #245   26. feb 2014 13. mar 2012 kl. 13:07 var da du startede denne tråd, fatter ikke at du gider at blive ved, få nu givet den mand den røvfuld han fortjener og lad ham beholde pengene og de blå mærker.

• #246   25. jun 2014 :o)

• #247   24. jan 2015 :o)

• #248   24. jan 2015 Bor han i et gammelt hus, så går der tit ild, i gamel el installationer, så du må vente, og håbe det bedste. smiley

• #249   1. apr 2015 Still here Allan

• #250   1. apr 2015 Stop nu Henrik din jammerkrukke... Allan er ca lige så bange for dig som en rottweiler er for en cowboytoast.....

Du skal bare være glad for manden ikke er hardcore bandit, for så havde han hentet alt hvad du ejer smiley

• #251   1. apr 2015 Det er efterhånden bare blevet... ynkeligt

• #253   8. maj 2016 hvorfor sluttede tråden ligepuldslig.... fik henrik sine penge???

• #254   8. maj 2016 Følger !

• #255   8. maj 2016 Ja efter at have læst tråde, så blev jeg da også helt nysgerrig.

• #256   8. maj 2016 @jesper ( og i andre status søgende)

Hvis i har læst tråden. Og stadig er i tvivl om status. Så har i enten ikke læst tråden eller alvorlig brug for hjælp ...... smiley

• #257   9. maj 2016 Haha godt ord igen:):)

• #258   17. maj 2016 næ no Money

• #259   17. maj 2016 Det må jeg nok ærligt tilstå kommer bag på mig.

• #260   17. maj 2016 skal vi ikke starte tråden op igen

• #261   17. maj 2016 Som at stjæle slik fra børn smiley Amen for fanden da også nu har du været i ladestationen 4 år, find manden og smæk ham en på skallen.

• #262   17. maj 2016 Det er hvad man får ud af ikke at benytte sig af selvtægt :popcorn:

Kommentér på:
Snydt

Annonce